Bengkel Penulisan

Hari ini penulis tak berminat menulis dialog-dialog untuk bacaan . Hanya ingin menyuarakan tentang blog rakan-rakan berkenaan beberapa kenalan ingin menjadi artis.Bila difikir-fikirkan rata-rata mereka berumur 26 dan keatas, sudah tiga ke empat tahun bekerja, memiliki pekerjaan dengan gaji yang stabil, sudah mula memiliki aset. Mungkin sudah 'masak' dengan pekerjaan masing-masing.

Penulis sendiri sekarang cuba mencari sesuatu untuk dijadikan karier di masa lapang. Bermula dengan sesuatu yang diminati. Dahulu penulis ada mencuba dengan bidang fotografi. Tetapi kos menjadi faktor penghalang. Baru-baru ini mencuba pula dengan bidang penulisan dan masih lagi mencuba dan berkembang dengan bantuan seorang senior penulisan dan penerbitan. Beliau pada penulis begitu cuba bersungguh-sungguh memberi bantuan.

Baru-baru ini penulis sendiri ada menyertai bengkel senior tersebut. Ternyata bengkel tersebut begitu bermakna. Cuma yang menjadi faktor penghalang buat masa ini ialah MASA. Tiada masa menulis. Apa yang boleh dibuat ialah mencuri masa dan menggunakan teknik-teknik yang telah diajar semasa bengkel. Fish bone dan Teknik KJ (Kad dan Jalan Cerita).

Terima Kasih diucapkan buat Pn. Ainon.

0 comments: