GMB - Giving My Best

"Albert, cun gila awek tu"
"Eh, apasal ko tenung awek tu?" tanya Aku pada Albert.
"Macam pernah aku lihat.......GMB!!!"separa jerit si Albert.
"Itu kumpulan GMB ka?"tanya Albert kepada pengawal hotel.
"Ya, mereka ada konsert malam ini di sini" jelas pengawal keselamatan kepada Albert.
"Albert, sapa GMB? Apa yang engkau seronok sangat?" Isti cuba mendapatkan penjelasan dari Albert dengan muka berkerutnya.
"GMB ini ..satu kumpulan yang terkenal dikalangan pengikut gereja.Awek tadi rasanya isteri pengurus mereka."jelas Albert.Mukanya jelas keriangan, sambil menjengah-jengah ke arah Cafe Hotel mencari S.

Albert sebenarnya dari Kota Kinabalu.Berada di Tawau sebab ada tugasan untuk diselesaikan di ibusawat. Sama juga seperti aku.

Aku sendiri sebenarnya agak teruja(pinjam kamus Mior). Daripada penjelasan Albert , kumpulan GMB memang terkenal. Konsep? Rock/Alternatif agaknya. Tapi kumpulan ini sebenarnya lebih dikenali sebab kumpulan rohani, ataupun menyanyi di gereja. Memang terkenal di gereja Indonesia sana.Anehkan? Konsep baru bagi agama kristian agaknya. Berbeza dengan islam yang kurang terbuka dalam bab ini . Menurut Albert lagi bagi mereka yang ke gereja memang tahu kumpulan ini. Albert sendiri tidak tahu terdapat konsert GMB malam itu. Tambahan pula awek-awek yang hadir memang cun.Senyum. Menurut Albert ramai Kadus (Kadazan Dusun). Sedap jugak mata memandang. Tapi pakaian tidaklah seksi macam di Nouvo atau The Beach .Contoh lagu? Nothing Is Ever Impossible - GMB. Tidak banyak maklumat berkenaan kumpulan ini. Bagi penganut Kristian di Indonesia , Tuhan dipanggil Allah , untuk informasi kita di Malaysia Barat. Tak percaya? Baca fail .pdf ini.

Jam tepat pukul 8:15 minit malam. Pukul 9 malam kami mesti berada di ibusawat.
"Albert, kita makan dulu dekat depan sana ." tanya Aku pada Albert. Aku sendiri tahu,Kalau boleh Albert mahu ke konsert GMB.Nampak dari riak wajah Albert.
"OK, ....sayang betul " Albert setuju, tapi dengan hati yang berat.
Kami pun menuju ke gerai makan yang berada tidak jauh dari situ. Pukul 9:45 malam bertolak ke ibusawat. Konsert GMB? Kami cuma menjengah ke pintu masuk dewan.

0 comments: