Berapa orang anak?

"Aku kalau boleh mahu tujuh orang anak" ujar Suhairi, rakan sekampung aku.
"Engkau kerja kerajaan Suhairi, tak jadi masalah. Tapi kalau aku 3 atau 4 saja agaknya"

Topik perbualan aku dengan Suhairi ialah anak. Suhairi merupakan seorang rakan aku yang kini bekerja sebagai Pensyarah di Kolej Komuniti . Baru mendapat cahaya mata kira-kira 2 bulan yang lalu.Seronok dapat anak. Kawan sedarjah aku sejak aku Tingkat satu hingga Tingkatan lima. Panjang cerita kami pada hari tersebut. Kebetulan aku dari perjalanan pulang dari Kuantan ke Kuala Lumpur setelah selesai tugas di sana. Minggu yang lalu Suhairi ada menghubungi aku.Setelah mengetahui aku berada di Kuantan , dia mempelawa aku singgah di rumahnya yang terletak di Barat Pahang. Memandangkan aku sudah lama tak berjumpa Suhairi sejak majlis perkahwinannya , aku pun bersetuju untuk singgah.

Walau pun Suhairi bekerja sebagai pensyarah , tapi banyak aktiviti Kementerian Pendidikan Tinggi yang dia turut serta. Bagus pada aku, sebab dari ceritanya di situ dia mendapat banyak pengalaman. Tapi sebagai pekerja kerajaan , kenaikan pangkat ikut senioriti ,pengalaman tersebut tidak banyak membantu. Tidak apa yang penting kita gembira dengan tugas kita. Itu pendapat aku.

10 comments:

roimsugab said...

aaa....aaaaa... adun dah ckp pasal anak lakk..

demmit kena start pk nak kena bayar sewa umah mahal lah niiiiii

Adun Karamba said...

tu aku layan kawan aku tu je. aku nak gi bank sperma dulu a mior. Kalu kawin lambat takut sperma aku masa tu lemas dalam vagina bini aku nanti.

za1nee said...

cakap pasal anak? boleh geng ngan ehem2 ni kan mior? :))

roimsugab said...

muahahaha tak abis2 laa ngan term ehem2 ko nih zaini...

tp yg ehem2 yg tuh dia ckp anak cara lain..yg adun ni cara lain zaini

Anonymous said...

You've your own style bro'

Keep it up! Keep posted! :D

I like the dialogue parts the most.. ;)

-mk-

za1nee said...

ahahahha... gila ah psikik ko mior.. aku rasa lama2 kita tak payah cakap dah.. sbb dah tau nak ckp apa

Adun Karamba said...

ehem ehem? sapa lak ehem itu

za1nee said...

ko tanya mior

roimsugab said...

hahaha demmit zaini..lpskan tanggungjawab kat aku lakk...

Adun Karamba said...

abaikan,, tq mk