Rim Sport Hilang

Awal pagi 1hb March ."Apa yang tak kena Man?"tanya Isti sambil menggosok-gosok matanya."Rim Sport kereta aku hilang..." jelas Man dengan nada sayu, atau nama sebenar Qusairy."Ya Allah" dengan nada simpati."Boleh aku pinjam tayar kereta kau tak Dun, tayar spare kalau-kalau aku perlukan nanti" tanya Man. "Boleh. Kunci kereta aku ada di atas meja" Isti cuba memberikan pertolongan yang mampu disumbangkan kepada Man.

"OK jom Man. Takpe, hari ini aku lambat sikit pergi ke pejabat" laung Wahyudi dari luar bilik."Ehemm..ehemmm" Muzammil terbatuk-batuk tanda sakit tekak.Sejak semalam lagi memang Muzammil terbatuk-batuk. "Haa... Jom Man pergi Balai Polis Petaling, nanti engkau kena buat laporan polis" jelas Wahyudi cuba menghulurkan bantuan buat rakan rumahnya.."Ehemm..ehemmm" Muzammil terbatuk-batuk lagi tanda sakit tekak. "Ok..." balas Man dengan nada separa sayu. Mereka berdua pun berlalu keluar menuju ke Balai Polis Petaling yang terletak di persimpangan Jalan Kelang Lama dan Jalan Puchong.

Isti? Masih lagi di atas katil setia dengan selimut dan bantal-bantal tersayang.

0 comments: