Menantu Oh Menantu

Hujung minggu buat mereka yang bujang smentinya agak membosankan jika tiada aktiviti yang dirancang. Seperti biasa penulis akan menyibukkan diri dengan kegiatan mengemas rumah.Migggu ini mengemas ruang tamu pula.Dapur,ruang PC dan bilik air sudah dibersihkan pada minggu yang lalu.Selesai mengemas ruang tamu baru penulis teringat karpet milik penulis di OUG. Tidak selesa bila sejuk kaki tatkala menonton TV.

Lantas penulis menghubungi Man bertanya kalau-kalau beliau ada di OUG.
"Hello Man, Ko ada kat rumah tak"
"Aku dah nak sampai rumah ni Dun.Family aku ada kat sini"
"Okeh, aku nak datang amik karpet dengan barang-barang lain sikit" jelas penulis.
"Agak-agak sampai malam kau ada kat OUG ke Man?" tanye penulis lagi.
"Rasanya pukul lapan aku keluar"jelas Man.
"Takpe, aku still pegang kunci rumah lagi" tambah penulis.
"Kalau macam tu OK la"

Sebelum sampai di OUG penulis sempat singgah di sebuah kedai makan di Jalan Kelang Lama.Sedang penulis menikmati makanan TV3 menyiarkan sebuah drama bertajuk "Menantu Oh Menantu" (MOM) kalau penulis tidak silap. Kisah dibintangi Joyah,Kartina Aziz,Rusdi Ramli,M.Rajoli serta barisan pelakon lain. Malangnya penulis tidak mengingati nama-nama watak.

Joyah merupakan ibu kepada Rusdi. Joyah juga rakan kepada Kartina.Sebelum ini Rusdi pernah bercinta dengan anak Kartina.Tapi putus ditengah jalan.Entah bagaimana Rusdi jatuh hati pula dengan Kartina, wanita yang dalam cerita tersebut seusia dengan ibunya.Nak dijadikan cerita Rusdi dan Kartina bertemu jodoh. Walaubagimanapun Joyah tidak berapa berkenan dengan pilihan anaknya itu. Iya lah seumur dengannya. Lebih lucu bila melihat gelagat gila Joyah marah-marah bila Kartina memanggilnya dengan panggilan Mak, siap ditentangnya menantunya itu.Ditambah bila anak Kartina pula memanggil Rusdi dengan panggilan Ayah.

Drama ini pada penulis bertambah menghiburkan dengan kehadiran M.Rajoli yang begitu diminati oleh Joyah. Rajoli juga sebenarnya meminati Kartina tapi hasrat tak sampai. Penulis akui yang penulis agak meminati Rajoli sebagai pelakon tempatan yang menghiburkan dalam drama-drama yang penulis tonton dihujung minggu sejak berzaman. Di dalam drama ini Rajoli berwatakkan seorang berumur yang menaiki motor superbike. Rasanya Rajoli kebiasaannya turut ditawarkan watak dari seorang uztaz hingga lah ke watak lelaki berumur yang miang. Bukan penulis sahaja yang akan mengulas tentang M.Rajoli, bapa penulis sendiri turut mengulas berkenaan M.Rajoli bila kami sama-sama menonton drama di kampung.Lucu bila dikenang.

Selesai menonton terus ke OUG mengambil karpet dan barang-barang lain.Sempat berbual dengan bapa Man buat seketika.Tiba dirumah dalam lingkungan 7.50pm.

5 comments:

roimsugab said...

citer nih dh penah tayang dulu dah aku rasa

Adun Karamba said...

tu la yg org meja sbelah aku kata ... dia siap kata last2 endingnya Kartina ngan anak die mengandung sama2

Anonymous said...

anak kartina ngandungkan anak sapa? Dia kawin ngan sapa?

eishh.. aziz pon suka sangat la ngan m rajolli.. bila dia jadi laki miang tu aku cukup tak berkenan.. lagi aku tak suka bila laki aku gelak2 gatal ngan lawak m rajoli...

roimsugab said...

eli,
ko komen sebijik cam makcik2 sembang ptg2 bertenggek tepi umah

Adun Karamba said...

nanti eli jual kain kat opis die. leh 2 kali bayar.
ala layan mrajoli syiookk oo